Monday, October 12, 2009

12 von 12 okt. 09 - 12 of 12 oct. 09

heute war wieder der 12., und ich hatte mir eine erinnerung ins handy gespeichert um es nicht zu vergessen ;-)
today was the 12th again and I had saved a reminder in my mobile phone so that I don't forget about it ;-)

ursprünglich angefangen hat es hier
originally it began here

wachmacher kaffee
coffee to wake-up


die blätter färben sich langsam
the leaves are slowly changing colour


diese nette überraschung wartete heute früh auf meinem schreibtisch - meine kollegin war ganz happy weil ich ihr ein band auf's brautkleid genäht hab
this sweet surprise waited at my desk this morning - my colleague was really happy because I have sewn a tape onto her wedding dress


mein neuer bildschirmhintergrund
my new screensaver ("please don't disturb today, I am waiting for friday)


anna hat mir süßes mitgebracht, diese leckeren kekse haben mir den nachmittag versüßt
anna brought some sweets, these delicious biscuits made the afternoon sweeter


wolken am himmel und echt kalt
clouds in the sky and really cold


outlet-shoppen bei der firma mit den 3 streifen
outlet-shopping at the company with the 3 stripes


endlich kam das langersehnte heft ;-)
finally I got the magazine which I've been waiting for a long time ;-)


jetzt weiss ich wenigstens, warum ich so schön bin :-)
now I now why I am so pretty :-) ("the recipe for our success: chocolate every day")


und auch das erste exemplar kam an, hab ich mir gerade noch ergattert
and as well the 1st magazine arrived, I got it in the last second


elke's tauschpäcken, leider bin ich immer noch nicht dazu gekommen, es auszupacken ;-(
elke's swapping parcel, unfortunately I still haven't managed to unpack it ;-(


und zu guter letzt zeige ich euch noch ein paar überraschungsschätze, wie zB die brandneuen weihnachtsaufkleber, mit denen mich die anna beglückt hat, tausend dank dafür
and finally I show you some surprises, e.g. the brand new x-mas stickers, which I got from anna, many tks for them

habt nen schönen abend
liebe grüße von sabine

have a nice evening
best regards from sabine

10 comments:

Cookie Queen said...

ui, die zweite ausgabe brauch ich auch noch, die erste hab ich schon.
nette 12 von 12!

liebe grüße
anneke

Casa di Falcone said...

bbbrrrr ... bei uns war es heute auch richtig kalt.
Der Winter kommt immer näher.

Ich wünsche Dir einen schönen Abend!

Liebe Grüße, Anna

PS. Die anderen Kekse, die ich ja mitgebracht und doch selbst aufgegessen habe ;)
schicke ich Dir zum leckeren Kaffee nach ...

TJ said...

Nice 12 of 12 photos. The one with the frog is really cute and funny. I really like the one of the parking garage. Thanks for sharing...

Paulina said...

Herzlichen Dank ! Hat echt Spaß gemacht dein 12 von 12 ;o)!Hoffentlich denke ich auch mal daran ;o)!Gute Nacht und schöne Träume, Petra

myriam kemper said...

Liebe Sabine,
schönste Bilder hast Du gemacht!
Dein Blick von Deinem Balkon ist ja immer wieder toll - wie ist das erste "Cut" Heft?
Und in Sachen drei Streifen waren wir heute auch unterwegs: mein großer Hüpfer braucht neue Sportschuhe, nur leider fanden wir keine geeigneten :-(

Hab einen schönen Abend,
einen lieben Gruß von
myriam.

Jill said...

My phone reminds me about the 12-of-12, too!

I don't know what your screen saver says, but I like it. :)

Thanks for sharing,
Jill

Sunny Archibald said...

What beautiful photos, Sabine. Thanks for sharing your day.

Bec said...

I always love days when I get to be creative or crafty!
I love the picture of the changing leaves! Gorgeous!

Dogeared said...

I love seeing pretty green/golden/red leaves, and the flowers were sweet and pretty! (and thanks for the translation, I do keep meaning to teach myself German, and can guess some words, but I'm sure I'm one of many 12ers who appreciates being able to understand the photos so we can leave a comment!)

Thanks again,
Helen (Dogeared)

Scooter said...

Beautiful pictures!!! Love the frog! Thanks for sharing your day with us!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...